22 February, 2010

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းရန္

(Forward mail ထဲက ဖတ္ရတာပါ မဖတ္ရေသးသူမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ ရေစခ်င္လုိ႕ ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္ )

ကမာၻ႕ႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းရန္ အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ အေလ့အထ ရိုးရာမ်ား ရိွေလ့ရိွပါသည္။ ထိုႏိုင္ငံမ်ားထဲမွာ ႏိုင္ငံ ၁၅ ခုရဲ႕ အ၀လြန္ျခင္းကို ကာကြယ္နည္းႏွင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်နည္းမ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

၁။ ထိုင္း ဟင္းလ်ာတြင္ ငရုတ္သီးသည္ အဓိက အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ပါသည္။ ငရုတ္သီးကို စားလိုက္ပါက ျဖစ္ေပၚလာေသာအပူသည္ ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ကို ျမန္ေစသည္။ ထို႕အျပင္ စပ္ေသာေၾကာင့္ အစာစားေသာႏွဳန္းထား ေႏွးသြားသည္။ အေမရိကန္တို႕သည္ အစာစား အရမ္းျမန္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ဗိုက္၀ေသာအခ်ိန္တြင္ လူက အလိုလိုေနရင္း အမ်ားၾကီး စားမိေနျပီ ျဖစ္သည္။ ငရုတ္သီးစားျပီး အစာေႏွးေႏွးစားပါက ဗိုက္ျပည့္လြယ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားၾကီးမစားျဖစ္ေတာ့ေပ။ (ထိုင္း နည္းလမ္း)


၂။ ဆီျဖင့္ေၾကာ္ထားေသာ အာလူးေၾကာ္ အစရိွသည့္ အစာမ်ားကို ေလ်ာ့စားပါ။ ဆီအမ်ားစုသည္ မည္မွ်ပင္သန္႕ေစကာမူ ေၾကာ္လိုက္ပါက ျပည့္၀ဆီအျဖစ္သို႕ ေျပာင္းလဲသြားသည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ အေၾကာ္အမ်ားစုသည္ ဆီေဟာင္းမ်ားျဖင့္ ေၾကာ္သျဖင့္ ပိုဆိုးပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေရွာင္ႏိုင္က အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ (UK နည္းလမ္း)


၃။ နံနက္စာကို ဘိုစာေတြ ေပါင္မုန္႕ေတြ ယိုေတြ ကိတ္မုန္႕ေတြ စားမည့္အစား ထမင္းၾကမ္းႏွင့္ ပဲကတၱီပါကို နယ္ျပီး စားပါက အ၀လြန္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ေနတိုင္းေတာ့ မည္သူမွ် မစားႏိုင္ပါ။ သို႕ေသာ္ ၀ိတ္ခ်သူမ်ားအတြက္ေတာ့ ေဆးေသာက္စရာမလိုသည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
(Brazil နည္းလမ္း)


၄။ မူဆလင္ဘာသာ၀င္တို႕သည္ ဥပုဒ္ေစာင့္သည့္အခါ မည့္သည့္အစာႏွင့္ေရကိုမွ် မေသာက္မစားဘဲ ဥပုဒ္ေစာင့္ၾကသည္။ အင္ဒိုနီးရွားတြင္မူ ထမင္းႏွင့္ ေရကို ေသာက္လို႕ရသည္။ ထိုသို႕ေသာနည္းလမး္ျဖင့္ ၀ိတ္ေလ်ာ့ျခင္းကို ပညာရွင္တို႕က အားမေပးေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါသံုးသင့္သည္ဟု အၾကံေပးပါသည္။ (Indonesia နည္းလမ္း)


၅။ ပိုလန္းလူမ်ိဳးတို႕သည္ သူတို႕၀င္ေငြ၏ ၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းကိုသာ အိပ္ျပင္ပတြင္ စားေသာက္ျခင္းအတြက္ အသံုးျပဳၾကသည္။ အေမရိကန္ေတြကေတာ့ ၃၇ ရာခိုင္ႏွဳန္းမွ် အသံုးျပဳၾကသည္။ သုေတသနျပဳခ်က္အရ ျပင္ပတြင္ အစာစားေလ့ရိွသူမ်ားသည္ က်န္းမာေရးႏွင့္ မညီညြတ္သည့္ အစာမ်ားကို ပိုမိုစားေလ့ရိွျပီး ပိုမို၍လည္း ၀ သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ အေမရိကန္တြင္အိမ္မွာ မိသားစု စံုညီထမင္းပဲြမ်ား နည္းပါးလာသည္ႏွင့္အမွ် အ၀လြန္ေရာဂါမ်ားလည္း တိုးပြားလာပါသည္။ (Poland နည္းလမ္း)


၆။ ဂ်ာမနီ လူမ်ိဳး ၇၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းသည္ ေန႕စဥ္ နံနက္စာကို ပံုမွန္စားသံုးပါသည္။ အေမ၇ိကန္တို႕က ၄၄ ရာခိုင္ႏွဳန္းသာ စားသံုးၾကသည္။ သူတို႕က အသားညွပ္ ေပါင္မုန္႕ေတြ မစား၊ အသီးအႏွံႏွင့္ေကြကာအုပ္တို႕ကို စားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက နံနက္စာ၏အေရးၾကီးမွဳကို ေျပာၾကားခဲ့သည္မွာ ၾကာျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း လိုက္နာသူနည္းပါးလွပါသည္။ နံနက္စာ မစားပါက ေန႕လည္စာကို မ်ားစြာ စားသံုးတတ္သည္။ထိုအခါ ၀ လာလိမ့္မည္။ (Germany နည္းလမ္း)


၇။ Holland တြင္ လူဦးေရ ၁၆ သန္း၌ စက္ဘီး ၁၈ သန္းရိွပါသည္။ Dutch မ်ားသည္ အလုပ္သြားျခင္းႏွင့္ ေစ်း၀ယ္ျခင္းတို႕ကိုပင္ စက္ဘီးစီးကာ သြားၾကသည္။ မီးပိြင့္မ်ားကလည္း စက္ဘီး၏ အရိွန္ျဖင့္ တြက္ခ်က္ကာညိွထားၾကသည္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသိမ္းရန္ အလြန္ေကာင္းေသာနည္းလမ္းျဖစ္ပါသည္။ (Holland နည္းလမး္)


၈။ မဆလာသည္ မေလးရွား ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ နိုင္ငံမ်ားတြင္ အသံုးမ်ားေသာ ဟင္းခက္အေမႊးအၾကိဳင္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ၎တြင္ curcumin ဆိုသည့္ ဓာတ္တစ္မ်ိဳး ပါ၀င္ပါသည္။ ၾကြက္မ်ားတြင္စမ္းသပ္ၾကည့္ေသာအခါ မဆလာ စားသည့္ၾကြက္မ်ားသည္ မစားသည့္ၾကြက္မ်ားထက္ပိန္သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ပိန္လိုပါက မဆလာကုိ အသံုးျပဳသင့္သည္။ (Malaysia နည္းလမ္း)


၉။ ေတာင္အာဖရိကမွာ rooibos ဆိုသည့္ လက္ဖက္ရည္တစ္မ်ိဳးကို ေနရာတိုင္းတြင္ ရႏိုင္ပါသည္။ သဘာ၀အခ်ိဳဓာတ္ရိွျပီး သၾကားမလိုပါ။ အေမရိကတြင္ ထိုလက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကို Frappuccino အစားထိုး အျဖစ္ေသာက္ၾကသည္။ ေန႕စဥ္ ေသာက္ေနၾကသည့္ လက္ဖက္ရည္နွင့္ ေကာ္ဖီ အစားလက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကို အစားထိုးေသာက္ပါက ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်လာမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ (South Africa နည္းလမ္း)


၁၀။ ေနာ္ေ၀တြင္ မိသားစုမ်ာသည္ sunday တိုင္း ေတာင္တက္ျခင္း စကိတ္စီးျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သူတို႕ကဲ့သို႕ ျပဳလုပ္ပါက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ (Norwayနည္းလမ္း)


၁၁။ ေယာဂက်င့္ျခင္းသည္ စိတ္ဖိစီးမွဳေလ်ာ့ေစျပီး စိတ္ဓာတ္ခြန္အား တိုးေစသည္ကို လူအမ်ားစု သိၾကပါသည္။ လူသိနည္းေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုလည္း က်ေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ေယာဂ က်င့္ပါကဗိုက္ေခ်ာင္ခ်ိန္တြင္ က်င့္ရျပီး မိမိ၏ အေနအထားအေပၚမူတည္၍ ၾကြက္သားမ်ားကိုသန္မာေအာင္ ေလ့က်င့္လို႕ရပါတယ္။ သတိလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေသာေၾကာင့္ အစာကို အလြန္အကၽြံ မစားမိေတာ့ေပ။ (India နည္းလမ္း)


၁၂။ ဂ်ပန္တြင္ လူအမ်ားစုသည္ ေန႕ခါ၌ မိနစ္ ၂၀ ခန္႕ အိပ္ေလ့ရိွသည္။ အလုပ္ပင္ပန္းျပီး ကာလၾကာရွည္ အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းကို ကာကြယ္ရန္ အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ အိပ္ေပ်ာ္ပါက ေသြးထဲမွ leptin hormone level တက္လာသည္။ အဆိုပါ ေဟာ္မုန္းသည္ ဗိုက္ျပည့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အလြန္အကၽြံ အိမ္ျခင္းသည္ အ၀လြန္ေစေသာ္လည္း လံုေလာက္သည္အထိသာ အိပ္ပါက အ၀လြန္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ (Japan နည္းလမ္း)


၁၃။ Mexican လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ညေနစာကို ၂ နာရီႏွင့္ ၄ နာရီ အၾကားတြင္ စားေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႕စားပါက ညဘက္တြင္ ဗိုက္ဆာျပီး နံနက္စာ ေစာေစာ ထစားျဖစ္သည္။ နံနက္ေစာေစာပါ ထျဖစ္ေသာေၾကာင့္အိပ္ခ်ိန္ကို ကန္႕သတ္ျပီးသား ျဖစ္သြားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ က်န္းမာလိုပါကညစာကို နည္းနည္းသာစားျပီး နံနက္စာႏွင့္ ေန႕လည္စာကို မ်ားမ်ားစားရန္ျဖစ္သည္။ (Mexico နည္းလမ္း)


၁၄။ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးအမ်ားစုသည္ မိသားစုညစာကို အခ်ိန္ၾကာၾကာယူကာ စားေလ့ရိွျပီး ထိုအခ်ိန္တြင္ စကားမ်ားမ်ား ေျပာေလ့ရိွသည္။ စကားေျပာေနပါက အစာစားႏွဳန္းေႏွးသြားျပီး ဗိုက္ျပည့္လြယ္သည္။ (France နည္းလမ္း)


၁၅။ ငါးမ်ားမ်ားစားျခင္းသည္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ Dutch လူမ်ိဳးမ်ား ၏ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ငါးတြင္ ပါ၀င္ေသာ omega 3 fatty acid မ်ားသည္ ေသြးအတြင္းရိွ ၀ျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ cortisol ေဟာ္မုန္းကို က်ေစသည္။ ငါးသည္ ဗိုက္ကို ပိုျပည့္ေစျပီး ကယ္လိုရီပါ၀င္မွဳ နည္းေသာေၾကာင့္ အ၀လြန္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏို္င္သည္။ (Holland and Japan နည္းလမ္း)

မူရင္းေရးသားသူ ။   ။ ဇီ၀က (ေဆး-၂)

အထက္ပါ ေဖာ္ျပထားေသာ ႏိုင္ငံအလုိက္ က်န္းမာေရးနည္းလမ္းမ်ား က်င့္သံုးႏုိင္ျပီး လူသားတုိင္း သက္ရွည္က်န္းမာ အလွတိုးၾကပါေစ.......

အားလံုးကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္
၀ိုင္း

12 comments:

ေဆာင္းႏွင္းရြက္ said...

ဗဟုသုတ လာဖတ္သြားတယ္ ...>>

ရန္ကုန္ မွာ မနက္တိုင္း
အေမလုပ္ေကၽြးတဲ့ ထမင္းနဲ႕ ပဲၿပဳတ္ ေတာင္
သတိရမိတယ္ ..

ခေရညိဳ said...

ညီမေလးဝိုင္း ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းလွခ်ည္လား?
ပိန္ေစတဲ့နည္းလမ္းေလးေတြအတြက္ေက်းဇူးပါကြယ္

Nge Naing said...

အစ္မ ၀ိတ္ေလွ်ာ့ရင္ေတာ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကိုပဲ မ်ားမ်ားစားၿပီး ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္လို႔ေခၚတဲ့ ထမင္းတို႔ မုန္႔တို႔ကို နည္းနည္းပဲစားတယ္။ မနက္ဘက္နဲ႔ ေန႔လည္ဘက္ မွာ စားခ်င္သေလာက္စားၿပီး ည ၆ နာရီေနာက္ပိုင္း ေရပဲေသာက္ေတာ့တယ္။ ဗိုက္ဆာလြန္းရင္ေတာ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီးလို သခြားသီးလို သိပ္မခ်ိဳတဲ့ အသီးႏွံတခုခုစားတယ္။ ၀ိတ္ေလွ်ာ့တာ မခက္ပါဘူး အစားေလွ်ာ့ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။

SHWE ZIN U said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ပိန္ခ်င္ေနတာနဲ႔ အေတာ္ပဲ
က်င့္လိုက္အံုးမယ္

Welcome said...

ယာခင္းထဲဆင္းလုိက္၊ ငါးေမြးလုိက္၊ ေပါင္မုန္႔ဖုတ္လုိက္နဲ႔မုိ႔ သီးသန္႔ ၀ိတ္ခ်စရာ မရွိေတာ့ ပါဘူး။ ရွယ္ေပးလုိ႔ ေက်းဇူး

အနမ္း said...

နည္းလမ္းေတြအမ်ားႀကီးမို႔ဘယ္နည္းလမ္းကိုသံုးရင္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားလိုက္အံုးမယ္။ း))

ေခ်ာ (အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

၀ိုင္းေရ
၀ိတ္ေလွ်ာ႕ေနလို႕မ်ား အၾကာၾကီးေပ်ာက္ေနတာလား..
ဒီနည္းလမ္းေတြက ၀ိုင္းကိုယ္တိုင္ သံုးခဲ႕တာေတြလား..
တို႕လဲ ၀ိတ္ေလွ်ာ႕မလို႕ စဥ္းစားေနတာ အေတာ္ဘဲ..
ဖတ္သြားတယ္ေနာ..

Anonymous said...

မ၀ိုင္းေရ

အဲဒီ post ေလးက ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ စာေလးမို႕လို႕ ေအာက္မွာ စာေရးသူနာမည္ ထည့္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။

လင္းၾကယ္ျဖဴ said...

ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း
ဒီေန႕ကစျပီး ၀ိတ္ေလ်ာ့ၾကည့္ဦးမွ..အဲ
ခုမွကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၾကည့္မိေတာ့ ...
ေတာ္ေတာ္ကို မ၀ တဲ့ ကိုယ္ပါလား..း )
မွတ္သားထားပါတယ္
ေပ်ာ္ပါေစ
*.*.*

စည္သူ said...

အင္း..
ဗဟုသုတေတြ ရသြားတယ္ ဝိုင္းေရ..

ေဖာ္ျပမႈအတြက္ ေက်းဇဴးအထူးတင္ပါတယ္

ခင္မင္စြာျဖင့္
စည္သူ

may16 said...

ေလွ်ာ့မယ္ (စိတ္ကူးနဲ႕)
ေဖာ္ျပေပးတာ ေက်းဇူးပါ ၀ုိငး္ေရ

noblemoe said...

ဟုတ္ မွတ္သားသြားပါတယ္။
သာယာခ်မ္းေျမ့ပါေစေနာ္
မုိး

 

Posted by . - ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၄ရက္ေန႕တြင္ စတင္ေရးသားသည္